Vil I gerne blive endnu bedre til at være til stede online? I dag foregår langt størstedelen af salg digitalt, og det betyder også, at I skal være fremme i skoene, hvis I skal kunne følge med. Det kan være svært helt at gennemskue, hvordan I bedst promoverer jer selv online, hvis ikke det er noget, I har beskæftiget jer specielt meget med tidligere.

Ved at samarbejde med et marketingbureau, er der stor chance for, at I vil være i stand til at ramme den rette målgruppe. Det kan være gennem SEO eller søgemaskineoptimering, hvor der bliver kigget på alt fra jeres hjemmesides opsætning til søgeord i produktbeskrivelserne eller ved hjælp af annoncer på forskellige søgemaskiner, som skal få jeres produkter længere frem i køen. Der er mange virksomheder om buddet, og det betyder også, at I er nødt til at være skarpe på, hvad I vil.

Er en annonce ikke bare en annonce?

Måske I tænker, at det er nok at få lavet en skabelon til en annonce, og så arbejde ud fra den. Det er også et udmærket startsted, men hvis I virkelig vil have noget, der batter, er I nødt til at tilpasse jer de forskellige søgemaskiner. I dag er søgemaskinerne afhængige af forskellige algoritmer, og det betyder, at I for eksempel ikke får det helt store ud i at slå en annonce op på Google, der egentlig er bygget med Amazon for øje.

I stedet skal I sørge for at skræddersy de enkelte annoncer, så de passer både til jeres produkter men også til målgruppen. Det gør jeres chance for at blive set noget større, og forhåbentlig er det noget, der på sigt også kan ses på omsætningen. Meget af dette vil I kunne modtage meget mere rådgivning til hos et marketingbureau, der kan klæde jer godt på til det digitale marked.